Najważniejsze informacje w jednym miejscu – przejrzyj ulotkę na temat kierunków prowadzonych przez Katedrę Informatologii i Bibliologii UŁ i dowiedz się, jakie perspektywy zawodowe czekają na naszych absolwentów!

Please wait while flipbook is loading. For more related info, FAQs and issues please refer to DearFlip WordPress Flipbook Plugin Help documentation.

Informacja w środowisku cyfrowym - perspektywy dla absolwentów

Absolwenci kierunku Informacja w środowisku cyfrowym są przygotowani do rozpoczęcia kariery zawodowej w różnych typach instytucji i organizacji funkcjonujących, w mniejszym lub większym stopniu, w środowisku cyfrowym lub z wykorzystaniem elektronicznych form i źródeł informacji. Lista wybranych zawodów dla absolwenta: archiwista dokumentów elektronicznych, analityk informacji i raportów medialnych, specjalista zarządzania informacją, specjalista informacji naukowej, technicznej i ekonomicznej, broker informacji (researcher), bibliotekarz.

Po ukończeniu studiów absolwent może znaleźć zatrudnienie w:

  • w ośrodkach informacji (w tym informacji naukowej w bibliotekach naukowych);
  • repozytoriach danych;
  • w wydawnictwach i księgarniach tradycyjnych i sieciowych;
  • w agencjach informacyjnych i wywiadowniach gospodarczych;
  • w archiwach tradycyjnych i elektronicznych;
  • w agencjach promocyjno-reklamowych;
  • w bibliotekach (za wyjątkiem szkolnych i pedagogicznych).
Informatologia z biznesowym językiem angielskim - perspektywy dla absolwentów

Absolwent studiów II stopnia na kierunku INFORMATOLOGIA Z BIZNESOWYM JĘZYKIEM ANGIELSKIM jest wysoko wykwalifikowanym specjalistą w zakresie zarządzania, a także oceny jakościowej i merytorycznej różnych typów informacji oraz charakteryzuje się znajomością języka angielskiego na poziomie B2 ze szczególnym uwzględnieniem Business English. Zna zasady prowadzenia działalności informacyjnych w różnych sektorach gospodarki oraz warsztat prowadzenia badań. Ma umiejętność wyszukiwania, gromadzenia, selekcji, projektowania, przetwarzania, wprowadzania, analizy, syntezy, dokumentowania, weryfikacji i interpretacji informacji. Charakteryzuje się też kompetencjami społecznymi niezbędnymi do pracy, w tym interpersonalnymi i komunikacyjnymi. Nabyta w trakcie studiów wiedza, umiejętności oraz kompetencje umożliwiają mu pracę w sektorze informacyjnym (analityk informacji, analityk ruchu na stronach internetowych, croker informacji, menedżer zawartości serwisów internetowych, specjalista zarządzania informacją i dokumentacją, redaktor serwisu internetowego, redaktor wydawniczy, organizator usług konferencyjnych, projektant stron internetowych, pracownik biura informacji).

Po ukończeniu studiów absolwent może znaleźć zatrudnienie w:

  • bibliotekach,
  • ośrodkach informacji naukowej,
  • redakcjach czasopism i gazet,
  • wydawnictwach,
  • polskich mediach (lokalnych, ogólnokrajowych),
  • firmach zajmujących się doradztwem personalnym, consultingiem, analizą rynków (szczególnie w zakresie wyszukiwania i analizy informacji),
  • firmach zajmujących się analizą mediów i Internetu,
  • punktach doradztwa i informacji,
  • administracji samorządowej i centralnej (w zakresie zarządzania informacją),
  • portalach, redakcjach i serwisach internetowych,
  • firmach (szczególnie w obszarze wyszukiwania i analizy informacji, analizy dokumentów, tworzenia rozwiązań dla reklamy i e-commerce).